Włoskie sacrum – tak określić można estetykę panującą w lokalach należących do sieci pizzerii Tutti Santi. Obrazy z wizerunkami świętych, a przede wszystkim tradycyjny wystrój nawiązujący do klimatu wnętrz sakralnych gotyckich świątyń – takie elementy urządzenia wnętrza łączą wszystkie lokale należące do sieci. Za opracowanie koncepcji wystroju wnętrz, a także projektów wykonawczych odpowiada krakowska pracownia LSD.Studio.
- Kolejne otwarcie lokalu Tutti Santi to dla nas zawsze wielka radość. Tym razem jest podwójna - bo ma miejsce w naszym rodzinnym mieście – mówi Daniela Trandasir, opiekun marki Tutti Santi w firmie LSD.Studio, komentując otwarcie kolejnej restauracji na krakowskich Czyżynach.
- W pracy projektanta nie chodzi tylko o stworzenie ładnego, przytulnego, czy nawet nowatorskiego i niepowtarzalnego dizajnersko wnętrza zapierającego dech w piersiach. W urządzaniu wnętrz komercyjnych, naszą rolą jest pomoc w osiągnięciu sukcesu danej marki - dodaje Daniela Trandasir.
- Historia rozwoju marki Tutti Santi i jej konsekwentnej ekspansji pokazuje, jak bardzo ważna jest nie tylko dbałość o wysoką jakość użytych w kuchni produktów, odpowiedni poziom obsługi czy skuteczny marketing, ale także konsekwencja w całym procesie budowania wizerunku - na początku, kiedy firma zaczyna odnosić pierwsze sukcesy, ale także później, gdy stara się utrzymać swoją pozycję na rynku. Dotyczy to także utrzymania jakości otoczenia w jakim klient spotyka się z marką - a więc we wnętrzu restauracji, które uzupełnia i umacnia jej wizerunek - wyjaśnia Agnieszka Gawron, współwłaścicielka i założycielka, a jednocześnie dyrektor kreatywny LSD.Studio.
Dodaje też: - Już na początku naszej współpracy z tą marką wiedzieliśmy, że najważniejsze jest zaufanie, którym klient musi nas obdarzyć, by udało się wdrożyć w życie nasze pomysły, często nieszablonowe czy wręcz kontrowersyjne - Agnieszka, podkreśla jednocześnie, że to właśnie te ostatnie dają możliwość większej kreacji na poziomie projektu wystroju wnętrza i szansę szerszej rozpoznawalności marki, a przez to jej szybszy rozwój.
- Do tego z pewnością potrzeba nieco odwagi i bardzo nas cieszy, że tej nie zabrakło właścicielom marki, gdy wspólnie opracowywaliśmy detale wizerunku lokali - wspomina.
Oprócz najbardziej charakterystycznego, a jednocześnie mogącego budzić kontrowersje elementu wystroju, jakim są wizerunki świętych wykonane metodą tradycyjnego fresku, niepowtarzalny klimat wnętrzu restauracji nadają witraże, podwieszane sufity, meble czy detale metaloplastyczne, np. parawany eksponujące włoskie produkty, jednocześnie dające siedzącym przy nich osobom intymność.
- Paradoksalnie, w przypadku Tutti Santi, musieliśmy przekonać inwestora do nawiązania w jak najbardziej dosłowny sposób do nazwy marki. W każdym innym przypadku takie rozwiązanie zostałoby uznane tylko za poprawne i bezpieczne. Tutaj jednak, gdy w grę wchodziły jednoznaczne nawiązania do wizerunków świętych i dekoracje wywodzące się bezpośrednio ze sztuki sakralnej, decyzja nie była tak prosta. Pojawiały się wątpliwości, czy klienci będą na tyle otwarci, by zaakceptować taką interpretację, jak zareagują, czy nie jest to zbyt odważne i bezpośrednie podejście. Obecnie, po otwarciu ponad dziesięciu lokali w całej Polsce, wizerunki świętych i cały wystrój pizzerii urósł już niejako do kategorii symbolu, zarówno dla marki Tutti Santi, jak i dla nas, jako projektantów w branży gastronomicznej - stwierdza Agnieszka Gawron.
Niepowtarzalność i unikatowość lokali została także doceniona przez profesjonalistów w tej branży, o czym świadczą nagrody zdobyte zarówno w kategoriach projektowych, jak i gastronomicznych. Ostatnie sukcesy to zwycięstwo w konkursie Food Business Awards 2021 w dwóch kategoriach: Tradycyjne Kuchnie Świata i Nowatorska Strategia Marketingowa oraz wyróżnienie w kategorii Efektywny Rozwój Sieci, a także tytuł finalisty w kategorii Design Wnętrza – Przestrzeń Handlowo-Usługowa w konkursie Property Design Awards 2019.
Sukces w obszarze projektu gastronomicznego zaowocował także projektem powierzchni biurowych, które wystrojem, choć już dużo bardziej subtelnie, również nawiązują do stylistyki pizzerii. Według LSD.Studio, taki zabieg jest istotny z punktu widzenia klientów biznesowych odwiedzających siedzibę firmy Tutti Santi w Kaliszu, dając poczucie spójności marki i jej wiarygodności. Choć dla projektantów zaprojektowanie przestrzeni biurowej było ułatwione dzięki wieloletniej znajomości klienta, jego gustu i oczekiwań, to, jak podkreślają, dało także szansę na sprawdzenie zaproponowanej koncepcji stylistycznej w innym obszarze.
- Nasze doświadczenie, jako firmy projektowej i realizacyjnej pokazuje, że długotrwała współpraca i wzajemne zaufanie przynosi najbardziej pożądane i długofalowe efekty. Cenimy sobie bardzo zlecenia pojedynczych lokali, które często pozwalają nam bardziej wykazać się kreatywnie, tworząc coś nowego i niepowtarzalnego, ale to długotrwała współpraca i wspólny rozwój jest tym, na czym najbardziej nam zależy i co sobie najbardziej cenimy – dodaje na koniec Daniela Trandasir.
Najnowszy lokal Tutti Santi działa w Krakowie, przy ulicy Medweckiego 7. LSD.Studio odpowiada, podobnie jak i w pozostałych restauracjach tej sieci w całej Polsce, za całą koncepcję wystroju wnętrza oraz dokumentację wykonawczą i projekty wyposażenia.
Link do strony artykułu: https://uww.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/wszyscy-swieci-pod-wawelem-czyli-nowy-lokal-tutti-santi-w-krakowie